| 
 
 
 
 | 
seznam témat -> Sigulfar - zážitkové táboření 
Pokud chcete přidat nový příspěvek musíte být zaregistrován  | nové zprávy : dolů
  
	
	    | 
		Vojen 28. květen 2014 08:40:43
	     | 
	
	 |  
	Ahoj, 
dovolím si vás upozornit na svůj projekt: zážitkové táboření z období RS s prvky LARPu. 
Detaily v článku a na www.sigulfar.cz 
-------------------------------------------------- 
 
SIGULFAR – zážitkové dobové táboření, LARP 
 
„…pak však proplouvali liduprázdným územím, kde nebylo vidět nic než koryto řeky a po obou březích nekonečný hustý les. Mužů se z této podivné země zmocňovala úzkost. Když přirazili na noc ke břehu a odpočívali u táborových ohňů, slýchali občas z dálky temné bučení, jež nevydávalo žádné zvíře, které znali. Pak jeden druhému šeptal, že toto je možná onen Železný les, o kterém tak často vyprávěli starci a v němž přebývá Lokiho potomstvo. Netrpělivě proto vyhlíželi převlaku, kde doufali potkat kupce a místní obyvatele, od nichž bude možno získat jídlo a pití a posilnit se před další cestou. A také oddechnout si od neustálé dřiny…“ 
 
Příběh Sigulfar vás přenese do roku 1014 na úplné pomezí Kyjevské Rusi na řece Narvě – tedy do doby, kdy se na jejím pravém břehu dokončovalo prvotní formování Vladimírova knížectví a na levém ležel pouze řídce osídlený prostor velkých lesů a ledových stepí - Eisthland. Po řekách pravidelně připlouvali vikingové za obchodem a živobytím; někteří jen propluli dále k jihu a další se zastavili na delší dobu a vydávali se do osad v okolí. Někdy i rozbili trvalejší tábor. 
 
Co to bude? 
Zážitkové dobové táboření SIGULFAR je historický LARP s železnými zbraněmi pro 30 hráčů z vikinsko-slovanského prostředí a z přelomu 10. a 11. století, u něhož bude kladen velký důraz na věrohodnost (dobovost) kostýmů, vybavení a rekvizit, ale hlavně na věrohodnost zážitků.  
 
Dramatické táboření je zážitková akce/hra na rozhraní divadla a LARPu, kde: 
- "divadlo" znamená, že se hrají předem vytvořené role, které mají částečně naskriptované chování, úkoly a děj (jak obecně tak i velmi konkrétně, přičemž míra je různá a závisí na dohodě s hráčem); 
- "LARP" znamená, že postava má ve svém jednání jistou volnost a hráč se tedy může realizovat podle svého naturelu (samozřejmě ve shodě s postavou); naprostá volnost je přirozeně v chování a mluvě. Není to tedy klasický LARP (jak je znám široké veřejnosti), ale jisté improvizované dramatické ztvárnění jak příběhu jako celku, tak i jednotlivých osobních příběhů postav; 
- příběhové pozadí tvoří historické reálie uvedené doby z oblasti převlaky na řece Narvě za Narvjeským jezerem pod Finským zálivem, historicky potom na pomezí Kyjevské Rusi a území obývaného ugrofinskými Esty. Místo vikinsky označované jako Eistland. Národnostní a sociální problémy potom doplňují prostor, který mají jednotlivé postavy pro jejich příběhy a konflikty; 
- hra bude dramaticky strukturovaná, jednotlivé úseky povedou linii příběhu postav. Vše bude založeno na věrohodnosti (žádná virtualita, pouze poctivé rekvizity) a pravidla takřka nebudou (v podstatě pouze technická: jak vést ten který druh boje, apod.). 
 
Kdy a kde to bude? 
Táboření se uskuteční 28. - 31. 08. 2014 v blízkosti Zruče nad Sázavou a převlaka - to je různorodost a klid. Nachází se v údolí se sráznými stěnami, bez hluku civilizace, obklopena jehličnatým i listnatým lesem. 
Uprostřed údolí se rozkládají travnaté stepi, místy podmáčené, a lemují je slunná úbočí. 
 
Pro koho to bude? 
Hra klade důraz na pečlivé ztvárnění rolí v kombinaci s dobrým vybavením, na dramatické osudy jednotlivých postav a měnící se příběh, který odráží složitou situaci na převlace – na místě, které by mohlo působit jako stvořené pro obchod, kdyby jednotliví příchozí nebyli plni podezření a obav jak z divočiny, tak z dalších lidí a dokonce i z osudů svých vlastních druhů. A tak je příběhové tkanivo převlaky jen pozadím pro osobní příběhy postav a prožívání jejich vzájemného poznávání, spolupráce, rozporů… i zášti a nepřátelství. 
Hra je dramaticky strukturovaná, rozdělená na časové úseky (epizody) a tyto vedou hlavní linii příběhu postavy a informace (pro každého hráče jiné) potom směřují jeho kroky. 
Ve hře mohou nalézt uspokojení velmi rozdílní hráči s různými požadavky: jak válečníci jdoucí za obchodem s bohatým vybavením a penězi – tak i prostí obyvatelé okolí. Jak hráč toužící po dramatických výstupech a aktivitě po celou dobu hry – tak i ten, kdo chce spíše tábořit a vařit a užívat si atmosféru příběhů kolem sebe. Jak přímý člověk – tak i komplikovaná pokřivená duše. Ale uspokojení by nemuseli nalézt ti, kteří netouží po táboření v přírodě, v klidu a pouze v komfortu raného středověku a s věcmi, které si během pochodu přinesou na vlastních zádech. 
 
Za kolik to bude? 
Pro hru je vytvořeno 5 cenových balíčků s odstupňovanou finanční náročností – a samozřejmě službami, které z ní vyplývají; rozpětí je od 450,- do 2500,- Kč. 
 
Kdo za tím je? 
Hra je připravována pod záštitou Sdružení příznivců oživené historie a fantasy, o. s. a družiny Sigulfar. Organizátory jsou jak zkušení pořadatelé mnoharočníkových LARPů (Řád, Bitva o Řád, Barbaria, Dark Eden), tak lidé, kteří se intenzívně zabývají re-enactmentem raného středověku ve vikinské Skandinávii.  
 
Podrobnosti? 
Veškeré informace jsou k nalezení zde: www.sigulfar.cz 
Aktualizace a další zajímavosti potom tady: www.facebook.com... 
Úvaha o přístupu a motivaci organizátorů viz: www.sigulfar.cz... 
FB událost: www.facebook.com... 
 |  
 
 |